torsdag 28 november 2013

Snuttis

Det som var frågan om vad det skulle bli är klar! En snuttisfilt! Jag kom som sagt på idén att jag ville göra en stor mormorsruta och fästa fast ett gosedjurshuvud i mitten så att den kan bäras lätt utan att någon snubblar på den. Jag gjorde grishuvudet utifrån mitt Zebrastian-mönster, förutom ett nytt mönster som jag har gjort för trynet. Och när jag googlade för att se om och hur andra hade gjort såna här snuttefiltar så såg jag att de var precis så som jag hade tänkt ut att min skulle göra... 

Filten blir ju inte lika stor som en vanlig filt skulle ha varit - det är meningen att den ska vara lite mindre så att barnen, som sagt, ska kunna bära runt den utan att snubbla på den och kunna mysa med den utan att den tar en massa plats!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar