onsdag 6 november 2013

Vad vore världen utan Paint

Paint hjälpte mig genom gymnasiet och universitetet (det jag inte förstod ritade jag upp i paint och vips så förstod jag allting!). Idag är det min enda hjälp när jag får för mig att jag ska testa nya saker, som idag t.ex - jag ville göra mig en prickig mössa! Med tanke på att jag har stickat mest på sistone, känns det lite som att jag har "bedragit" virkningen, då i princip allt jag gör virkas. Jag har försökt sticka med olika mönster förut, men jag tycker det är så jobbigt att behöva trassla med garnet på baksidan och det drar ihop sig och allt.. Ni som stickar kanske vet vad jag menar (och ni kanske har något tips åt mig hur jag ska kunna sticka prickar istället för att virka?). Jag satte mig i alla fall med min kära virknål och nystan och började testa mig fram. Till slut blev det ju fina stora prickar! MEN för att inte glömma bort mönstret jag kommit på, så tog jag hjälp av min kära vän Paint. Och så här kan det se ut:


Anledningen till att jag har använt mig av "m"-bokstäver i mönstret är för att när jag virkar med fastmaskor så tycker jag att de får samma form som små m! Det blir lättare då att se hur det skulle se ut när man virkar mönstret.

Om någon har något kul tips på stickade (eller virkade) mönster får jättegärna dela med sig! Och är det någon som undrar hur jag har fått ihop nånting, så fråga gärna, jag delar gärna med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar