fredag 21 februari 2014

Virkade babyskor

Ja, det här med de virkade "baby-conversen".. Jag har tyckt att det har varit så roligt att göra dem, men samtidigt har jag velat komma på med ett helt eget tillvägagångssätt att göra dem på. Det är ju det som är problemet med mig - jag har en miljard idéer i huvudet som jag vill göra på samma gång. Jag har dock valt att kalla de "skor" istället för "tofflor", men det är väl saksamma.. :)


Nu har jag fått beställning från en gammal kursare från universitetet, jättekul! 

3 kommentarer:

  1. Vad fina! Delar du med dig mönstret? Det vore kul, jag är ny börjare och har blivit en virknings junky! Mvh Yona

    SvaraRadera
  2. Vad fina! Delar du med dig mönstret? Det vore kul, jag är ny börjare och har blivit en virknings junky! Mvh Yona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yona!
      Jag har mitt eget mönster i huvudet, så tyvärr har jag ingenting nerskrivet. Men kika in på den fina bloggen http://crochetamigurumi.blogg.se/2011/november/monster-pa-virkade-babyskor.html, där delar hon med sig mönster på jättefina tofflor!
      Lycka till med virkandet, när man väl börjar så kan man inte sluta! :)

      / Sarah

      Radera